Campaña “Blue Ribbon Tree” contra el abuso infantil

OKLAHOMA CITY – El comité de acción para la prevención del abuso infantil (CAP en inglés) invita a la comunidad a participar de la 11ava campaña anual “Build a Blue Ribbon Tree for Kids” (Construye un árbol de cinta azul para los niños). 

El Departamento de Salud de Oklahoma (OSDH) junto con diversas organizaciones comunitarias, está trabajando para convertir a Oklahoma en un estado “Blue Ribbon Tree”. Durante el mes de Abril podremos ver en las distintas comunidades del estado árboles de cintas azules en conmemoración del mes nacional de prevención del abuso infantil. Los árboles de cintas azules son los emblemas internacionales de prevención de abuso y nos recuerdan que todos tenemos la responsabilidad de ayudar a proteger a los niños. Se invita a todas las comunidades a decorar sus árboles en el mes de abril. Si desea que su árbol aparezca en un video de reconocimiento registre su árbol y decórelo completo antes del 13 de abril. 

Robyn Sears es especialista en desarrollo infantil del centro de ciencias de la salud de la Universidad de Oklahoma, miembro del comité de plan de prevención contra el abuso infantil.  “La meta es conseguir 2019 árboles de cinta azul en todo el estado con mayor participación de empresas, programas de protección de niños, organizaciones, instituciones educativas, iglesias e individuos este abril del 2019”, dijo Sears. 

Fotos de los árboles decorados se mostrarán en diversos eventos como la conferencia anua contra el abuso infantil y la negligencia a celebrarse este 2019 en Oklahoma; el libro del mes de la prevención contra el abuso infantil y el sitio web de apoyo a la familia y prevención del OSDH. Quien quiera registrar su árbol podrá hacerlo en la oficina de prevención del abuso infantil del OSDH o en el sitio web: https://go.usa.gov/xEbAJ.  

Se pueden utilizar todos los materiales disponibles para decorar un árbol de cinta azul. Si usa un árbol vivo, recuerden tener el permiso necesario e intente que sea una locación visible. Se necesita mucha creatividad. 

“Blue Ribbon Tree” campaign highlights child abuse prevention 

OKLAHOMA CITY — The Child Abuse Prevention (CAP) Action Committee is inviting communities to take action for children by participating in the 11th annual “Build a Blue Ribbon Tree for Kids” campaign. 

The Oklahoma State Department of Health (OSDH), along with various community organizations, are working together to build a “Blue Ribbon Tree” state. Blue ribbon trees will be blossoming throughout Oklahoma communities in April, which is National Child Abuse Prevention Month. The blue ribbon is the international sign for child abuse prevention and serves as a constant reminder that everyone has a responsibility in helping protect children. Communities are invited to participate by displaying blue ribbon trees during April. To have a tree showcased in a video, trees must be completed and registered by April 3. 

Robyn Sears is a Child Development Specialist with the Oklahoma University Health Sciences Center (OUHSC) Child Study Center and member of the Child Abuse Prevention planning committee. 

“The goal is to get 2,019 blue ribbon trees blooming across the state with increased participation by businesses, childcare programs, churches and individuals for April 2019,” Sears said. 

Photos of the decorated trees will be highlighted at various events, including at the 2019 Annual Oklahoma Child Abuse and Neglect Conference, the Child Abuse Prevention Month scrapbook, on the OSDH Family Support and Prevention Service web page and on social media sites. A registration form is provided for individuals and organizations to register their trees with the OSDH Office of Child Abuse Prevention at https://go.usa.gov/xEbAJ. 

Any materials may be used in creating a blue ribbon tree. If using a live tree, choose a highly visible location and secure needed permission. Creativity is encouraged. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.