Choca un ómnibus escolar en Springdale

LOWELL—Un micro escolar con 50 niños a bordo chocó el pasado martes 29 de enero a primeras horas de la mañana en Lowell, en el incidente no se registraron heridos.  

El ómnibus intentó doblar en la avenida Apple Blossom y su intersección con la calle Oak Norte y se encontró con otro vehículo, causando una colisión. El daño del segundo vehículo involucrado fue sustancial, según dio a conocer Rick Schaeffer, vocero de las escuelas públicas de Springdale. 

Ambos vehículos intentaron doblar al mismo tiempo en una pequeña intersección, explicaron los bomberos de Lowell. El accidente ocurrió a muy baja velocidad. 

Schaeffer dijo que en el momento del choque habían 50 alumnos dentro del bus escolar de los cuales ninguno resulto herido. El chofer del segundo vehículo tampoco registró heridas. 

Después del accidente otro ómnibus fue enviado al lugar para llevar a los niños a la escuela a salvo y a tiempo. (KFSM) 

Springdale school bus involved in crash 

LOWELL— A Springdale school bus with about 50 kids on board was involved in an accident on Tuesday (Jan. 29) morning in Lowell, but no one suffered any injuries. 

The bus tried to make a turn near Apple Blossom Avenue and North Oak Street, where it clipped another car, leaving substantial damage to it’s bumper, according to Rick Schaeffer, spokesman for Springdale Public Schools. 

Both were turning at the small intersection and made side contact, Lowell firefighters said. The accident was at low speed. 

Schaeffer said about 50 Springdale High School students were on board and there were no injuries to them, the bus driver or anyone in the other car. 

Another bus was sent to the accident to take the kids to school, Schaeffer said. 

Both were turning at the small intersection and made side contact, Lowell firefighters said. The accident was at low speed. (KFSM) 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.