Pregúntele al doctor 

PMe siento enfermo y creo que necesito antibióticos. ¿Puedo comprar en la farmacia y auto- administrarme esta medicación?  

R: Los antibióticos son muy engañosos. Hay distintas cosas que pueden causar una enfermedad, bacterias, virus y alergias. Los antibióticos sólo matan bacterias, si tienes una alergia o un virus (como un resfriado), el antibiótico no puede hacerte sentir mejor.  

Como es muy difícil saber qué es lo que está causando la enfermedad, primero hay que consultar con el medico. Ek es quien se asegurará que compres el antibiótico necesario para combatir la enfermedad. Si utilizas un antibiótico incorrecto, cuando lo quieras usar en un futuro puede que no funcione. Si no necesitas un antibiótico tu médico te dará otra medicación que sirva para apalear tus síntomas y repeler la enfermedad.  

Hay ciertos antibióticos que son peligrosos par los bebés, y los doctores saben qué prescribir para estos casos. No te olvides, que lo mejor para estar sano es comer una dieta balanceada, tomar mucho agua, descansar y lavarse las manos periódicamente. 

 

Nota del editor: La columna “Pregúntele al doctor”, ofrecerá respuesta a todas esas dudas sobre la salud que nos quitan el sueño, desde los cuidados del bebé hasta los problemas de la tercera edad. Las preguntas serán resueltas por los profesionales de La Conexión Médica. Si usted tiene alguna pregunta específica que le gustaría que nuestros médicos contesten, escríbanos a editor@lasemanadelsur.com. 

 

 

Ask the doctor 

 

Q: I’ve been feeling sick and think I need an antibioticIs it safe to buy one from the store? 

 

A: Antibiotics can be very tricky. There are different things that can cause illnesses- bacteria, viruses, and allergies. Antibiotics will only work to kill bacteria. If you have allergies or a virus (like a cold), an antibiotic will not make you feel better.  

It can be hard to know what is causing your illness, so it is always best to see your healthcare provider first. Your provider will also make sure that you have the right antibiotic for the type of bacteria you have. Using the wrong antibiotic could mean it won’t work as well if you need it in the future. If you do not need an antibiotic, your provider may be able to give you a different medication or advice to treat your illness.  

If you are pregnant, never take an antibiotic without talking a healthcare provider first! Some antibiotics are not safe for a growing baby, but your doctor can give you one that is. And don’t forget, you can help yourself stay health by eating a healthy diet, drinking enough water every day, getting plenty of rest, and of course- washing your hands!  

 

Editor’s Note:  “Ask the Doctor” provides answers to often askedhealth questions on issueseffectingeveryone from newborns to senior citizens. Answers are provided by the skilled medical staff of Community Health ConnectionIf you have a specific health question you would like to see answered in a future columnsend your request to editor@lasemanadelsur.com. 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.